AKADEMIA BUSINESS MANAGEMENT
AKADEMIA BUSINESS MANAGEMENT
Metoda Assessment/Development Center uważana jest za najskuteczniejszą metodę diagnozy kompetencji. Istotną częścią tej metody jest osoba Asesora i to od jego profesjonalizmu głównie zależy skuteczność diagnostyczna realizowanej diagnozy.
Janusz Dziewit, trener wiodący Szkoły Asesorów, od ponad 25 lat realizuje diagnozy kompetencyjne w oparciu o metodę Assessment i Development Center. Z zespołem zrealizował dotychczas diagnozy dla ponad 11.000 osób. Konsultanci dzielą się również praktyczną wiedzą z zakresu diagnoz kompetencyjnych na wyższych uczelniach.
Wykorzystując te doświadczenia utworzyliśmy „Szkołę Asesorów”, w ramach której pomagamy w zdobywaniu praktycznych umiejętności, które powinni posiadać Asesorzy. Nasi absolwenci oprócz umiejętności zaprojektowania i realizacji procedury diagnozy kompetencyjnej w oparciu o metodę Assessment/Develoment Center, potrafią projektować i zarządzać systemami kompetencyjnymi w organizacjach.
Oferujemy 100% praktycznej wiedzy i umiejętności przekazywanej przez Asesorów – Trenerów z wieloletnim doświadczeniem, którzy specjalizują się w projektowaniu i realizacji diagnoz kompetencyjnych metodą Assessment/Development Center.
Nasza Szkoła Asesorów jako pierwsza w Polsce przeszła pozytywnie certyfikację przez Polskie Stowarzyszenie Asesorów Metody Assessment Center/Development Center, które potwierdza, że program Szkoły Asesorów jest w pełni zgodny z „Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations International Task Force on Assessment Center Guidelines” opracowanym przez The International Congress on Assessment Center Methods w Waszyngtonie.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Szkoła Asesorów, to 4 dwudniowe zjazdy + praktyki asesorskie.
Zajęcia odbywają się w małych 6 - 10 osobowych grupach.
Na początku cyklu rozwojowego każdy Uczestnik bierze udział w Development Center diagnozującym kompetencje istotne w pracy Asesora.
Po zakończeniu cyklu warsztatów uczestnicy odbywają praktyki asesorskie podczas rzeczywistych sesji AC/DC.
W trakcie trwania cyklu każdy z Uczestników ma możliwość konsultowania się telefonicznie i mailowo z Trenerem. Pomiędzy zjazdami Uczestnicy realizują zadania domowe.
Cykl szkoleniowy kończy się egzaminem i otrzymaniem świadectwem ukończenia Szkoły Asesorów. Świadectwo jest potwierdzone certyfikatem Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody AC/DC, które potwierdza, że uczestnicy uzyskali uprawnienia Asesora zgodne z „Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations International Task Force on Assessment Center Guidelines”.
TERMINY
Edycja
Jesień 2020I sesjaII sesjaIII sesjaIV sesjaPraktyki asesorskieWarszawa25-26 IX23-24 X27-28 XI11-12 XIIod I 2021
Cena netto: 5.990 zł
PROGRAM SZKOŁY ASESORÓW
METODY ASSESSMENT/DEVELOPMENT CENTER
DzieńTematyka zajęćForma pracy1Diagnoza Development Center dla Uczestników w kontekście kompetencyjnego modelu Asesora. Analiza przebiegu sesji z perspektywy Uczestnika.Uczestnictwo w sesji Development Center
Ćwiczenia – 6 h.
Wykład – 1 h.
2Sesja feedback dla Uczestników po Development Center. Specyfika komunikacji Asesora w procesie diagnozy kompetencyjnej – warsztat komunikacyjny. Sylwetka Asesora – rola w metodzie, wygląd, zachowanie.Wykład – 3 h.
Ćwiczenia – 4 h.
3Rys historyczny metody Assessment/Development Center, mechanizm działania metody, definicja kompetencji w kontekście metody AC/DC, systemy kompetencyjne, zastosowanie metody AC/DC, wykorzystanie kompetencji w procesie zarządzania.Wykład – 3 h.
Ćwiczenia – 4 h.
4Metody tworzenia modeli kompetencyjnych. Warsztat Kompetencyjny
– określanie i definiowanie kompetencji, tworzenie skali behawioralnej. Rodzaje skal stosowanych w metodzie.Ćwiczenia – 7 h.5Narzędzia diagnostyczne – mechanizm działania, rodzaje narzędzi. Rola asesora w metodzie, technika obserwacji asesorskiej, techniki notatek asesorskich. Techniki narady asesorskiej - techniki wnioskowania, techniki rozwiązywania problemów, negocjacyjne itp. Błędy w technice diagnozy
i oceny.Wykład – 3 h.
Ćwiczenia – 4 h.
6Warsztat tworzenia narzędzi diagnostycznych, pilotaż narzędzi, ćwiczenie obserwacji i narady asesorskiej.Ćwiczenia – 7 h.7Logistyka sesji diagnostycznych, projektowanie merytoryczne i techniczne sesji diagnostycznych. Zasady tworzenie raportów po diagnozie – indywidualne i grupowe. Feedback po diagnozie – zasady i techniki, wzbudzanie motywacji do rozwoju. Sytuacje trudne podczas sesji feedback.Wykład – 3 h
Ćwiczenia – 4 h.
8Zagadnienia etyczne w stosowaniu metody. Kompetencyjne systemy oceny okresowej. Systemy rozwoju kompetencji. Analiza dokumentu „Wytyczne
i reguły etyczne dotyczące stosowania Assessment Center na podstawie wniosków Międzynarodowej Grupy Zadaniowej ds. Standardów Assessment Center”. Egzamin dla uczestników.Wykład – 3 h.
Ćwiczenia – 4 h.
9Praktyka I – uczestnictwo w rzeczywistej sesji AC lub DC jako asystent Asesora zawodowego.Ćwiczenia – 8 h.10Praktyka II – uczestnictwo w rzeczywistej sesji AC lub DC jako Asesor pod nadzorem Asesora zawodowego.Ćwiczenia – 8 h.
TRENER WIODĄCY
JANUSZ DZIEWIT
Dyrektor Zarządzający, Konsultant, Asesor, Trener, Mentor
Od ponad 25 lat ściśle związany z branżą HR, jako osoba zarządzając Experum HR, a także konsultant, Asesor Trener i Mentor.
W swojej pracy specjalizuje się m.in. w projektowaniu i wdrażaniu systemów kompetencyjnych, w rekrutacjach kandydatów na stanowiska wyższego szczebla zarządzania metodą Executive Search, audytach personalnych z wykorzystaniem metodologii Development Center, projektowaniu i koordynowaniu realizacji kampanii rekrutacyjnych, badaniu opinii i satysfakcji pracowników, systemów kompetencyjnych ocen okresowych, projektowaniem i realizacją programów rozwoju kompetencji oraz projektów badawczych na rynku pracy.
Autor jednej z pierwszych w Polsce kreatywnych kampanii rekrutacyjnych („Autobus Volvo”).
Jako trener projektuje i prowadzi programy rozwojowe z zakresu niwelowania luk kompetencyjnych, umiejętności miękkich oraz specjalistycznych – Assessment Centre, rekrutacji i selekcji, zarządzania oraz komunikacji interpersonalnej. Trener wiodący w „Szkole Asesorów” Experum HR. Twórca metodologii „Modelowania Kompetencji” ukierunkowanej na niwelowanie luk kompetencyjnych.
W pracy konsultanckiej doradza firmom w zakresie strategii HR.
Autor wielu publikacji w specjalistycznych czasopismach HR oraz prasie codziennej, wielokrotny prelegent na konferencjach branżowych i naukowych.
Wykładowca tematyki z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, Akademii Wojsk Lądowych we Wrocławiu, Collegium Nobilium Opoliense i Wyższej Szkole Bankowej.
Członek Rady Programowej Wydziału Zarządzania w Akademii Wojsk Lądowych we Wrocławiu.
Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment Center/Development Center (www.psamadc.pl).
Założyciel i Zarządzający Dolnośląskim Forum HR (www.dfhr.pl), którego celem jest wymiana doświadczeń i integracja środowiska osób pracujących w Działach Personalnych.
REFERENCJE
„Szkoła Asesorów to doskonały sposób, by na własnej skórze przekonać się, czym jest AC/DC oraz posiąść kompleksową wiedzę na temat projektowania i prowadzenia sesji, a także diagnozy, tworzenia raportów i udzielania informacji zwrotnej. Zajęcia mają przejrzystą strukturę i tworzą logiczny ciąg, ale zawsze jest czas na zadawanie pytań i pogłębienie wybranego tematu. Ogromną zaletą jest nacisk na praktykę, choć na wstępie znalazło się też miejsce na solidne podwaliny teoretyczne”.
Natalia Urbańska - HR Director, Divante
„Dzięki uczestnictwu w Szkole Asesorów poznałam w pełni stronę techniczną zawodu. Miałam możliwość uczestniczenia w ćwiczeniach pełniąc role diagnozowanego oraz Asesora, co dało mi obraz i próbkę odczuć z obu stron. To, co jednak najbardziej utkwi mi w pamięci, to etyka działalności Asesora. Wiele narzędzi HRowych, które są niepoprawnie wykorzystywane często powoduje niechęć i strach uczestników, przez co tracą one na wartości dla głównych zainteresowanych. Po Szkole Asesorów każdy z uczestników ma solidne etyczne i merytoryczne podstawy do wykonywania AC czy DC. Dodatkowo gwarantowane praktyki stanowią doskonałe uzupełnienie. Polecam w 100%!”
Agnieszka Bilska - HR & Training Officer, DoubleTree by Hilton Wroclaw
„
Szkoła Asesorów pod kierunkiem Janusza Dziewita to niewątpliwie punkt obowiązkowy dla osób, które chcą zgłębić tematykę Assessment Center (AC) i Development Center (DC). To 4 spotkania, podczas których uczestnik jest prowadzony przez każdy drobny element AC i DC, nie tylko zyskuje na ich temat wiedzę, ale również może go doświadczyć i podzielić się swoimi wnioskami i obserwacjami w gronie doświadczonych biznesowo ludzi.
Praktyka i profesjonalizm - to 2 określenia, które idealnie opisują charakter Szkoły Asesorów.
Serdecznie polecam!"
Dawid Straszak – Team Leader, Trener, UPS
„Znakomita wiedza merytoryczna prowadzącego zachęca do poszerzania swojej wiedzy. Potrafi zarazić pozytywną energią i przekonać do zdiagnozowania siebie, a potem innych. Cały kurs znacznie poszerza horyzonty i daje wzrost kompetencji oraz pozwala odkryć ukryte w sobie zasoby”.
Grzegorz Śliwiński - Kierownik Operacyjny, LOTOS Paliwa
„Doskonałe szkolenie zorientowane na dostarczenie niezbędnej wiedzy, wykształcenie umiejętności praktycznych jak i „wychowanie” uczestników do roli Asesora AC/DC. Prowadzący idealnie łączą zainteresowania naukowe z wieloletnim doświadczeniem oraz z rolą mentora prowadzącego po meandrach rozległej wiedzy asesorskiej, dając nie tylko narzędzia, ale również budując charakter i odpowiednie podejście do wykonywania roli Asesora. Jeśli dodać do tego otwarte forum wymiany wiedzy ze współuczestnikami, mogę śmiało powiedzieć, że to, co otrzymałam jako adept Szkoły Asesorów przerosło moje oczekiwania w jak najlepszym tego słowa znaczeniu”.
Agata Nowak - Specjalista ds. Personalnych, Redknee
„
Bardzo profesjonalne i oparte na wieloletnim doświadczeniu przygotowanie do pełnienia roli Asesora pracującego w metodzie AC/DC. Najlepsza okazja do poznania własnych kompetencji i nabycia wiedzy jak diagnozować kompetencje innych. Nieduże grupy szkoleniowe, dużo zajęć praktycznych, niezwykła atmosfera to idealne warunki do poszerzania swojej wiedzy i rozwijania umiejętności asesorskich. Pozytywnie nastawieni prowadzący bardzo chętnie dzielą się doświadczeniem i nie pozostawiają żadnego pytania bez odpowiedzi.
Serdecznie polecam „Szkołę Asesorów
” Janusza Dziewita"
Jadwiga Wiśniewska-Kozań – HR Specialist, Toyota Boshoku Poland
OFERTA
- Akademia Menadżera (program rozwoju kompetencji kierowniczych, komunikacja, identyfikacja zakresów odpowiedzialności, zarządzanie przez cele, zarządzanie zmianą)
- Akademia HR (kultura pracy, system zarządzania kadrowego, optymalizacja zatrudnienia, zbiorowe stosunki pracy, negocjacje związkowe, zmiany w prawie pracy)
- Akademia Produktywności (wdrażanie działań w zakresie poprawy produktywności – Lean Management, Kaizen, 5S, SMED, RACI, etc.)
- Akademia Procesów Biznesowych (ustalanie kluczowych wskaźników, optymalizacja procesów)
- Akademia Innowacji (budowanie kultury innowacji, strategie innowacji, zarządzanie własnością intelektualną, prowadzenie i finansowanie innowacyjnych projektów)
- Akademia Zakupów/Coaching Negocjacji Zakupowych (nowoczesne i pragmatyczne podejście do zakupów)
Zobacz inne
Konferencja Trendy HR 2023
Posted on 2022-10-20 12:04:46
Chcemy Państwa serdecznie zaprosić na konferencję Trendy HR 2023, która będzie miała miejsce już 22.11 w Hotelu Ibis Styles Wrocław. Podczas konferencji poruszymy najnowsze wyzwania związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim oraz zaprezentujemy narzędzie, które pozwala te wyzwania zaspokoić....
Czytaj więcejAKADEMIA BUSINESS MANAGEMENT
Posted on 2021-11-29 10:40:06
Metoda Assessment/Development Center uważana jest za najskuteczniejszą metodę diagnozy kompetencji. Istotną częścią tej metody jest osoba Asesora i to od jego profesjonalizmu głównie zależy skuteczność diagnostyczna realizowanej diagnozy....
Czytaj więcejBADANIA NEUROANALITICS
Posted on 2021-11-29 10:39:05
Pracownicy stanowią największa wartość w każdej firmie a zarządzanie kapitałem ludzkim w kontekście trendów na rynku pracy, relatywnie niskiej produktywności polskiej gospodarki i polskich firm staje się jednym z najważniejszych wyzwań....
Czytaj więcejWZROST EFEKTYWNOŚCI ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM
Posted on 2021-11-29 10:36:17
Pracownicy stanowią największa wartość w każdej firmie a zarządzanie kapitałem ludzkim w kontekście trendów na rynku pracy, relatywnie niskiej produktywności polskiej gospodarki i polskich firm staje się jednym z najważniejszych wyzwań...
Czytaj więcejSYSTEM WIN WIN BALANCE
Posted on 2021-11-29 09:10:11
Badania dowodzą, że zaangażowanie pracowników jest kluczowym czynnikiem rentowności i rozwoju przedsiębiorstw. U podstaw braku zapału, zwykle leży niska satysfakcja z wykonywanej pracy....
Czytaj więcej